دیجیتال مارکتینگ

امروزه مفهوم بازاریابی با قدیم متفاوت شده است و بستری به اسم اینترنت شناخته می شود که کسب و کارها به دنبال فروش و معرفی برند شرکت یا سازمان خود هستند. دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال به هر شکلی از بازاریابی که به صورت آنلاین انجام می‌شود، گفته می‌شود.
بسیاری از سازمان ها و شرکت ها، دیجیتال مارکتینگ به عنوان یک از بهترین روش که واقعاً موثر برای جذب نیرو، تعامل و همچنین فروش آنلاین، استفاده می‌شود.

دیجیتال مارکتینگ(Digital Marketing) چیست و به چه روشی کار می کند؟

دیجیتال مارکتینگ به بسیاری از روش‌های بازاریابی می‌گویند که در آن، از اینترنت (دستگاه‌های الکترونیکی مربوطبه اینترنت )برای معرفی و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و به آن بازار یابی اینترنتی نیز می‌گویند. کسب‌وکارها در روش‌های دیجیتال مارکتینگ از طریق کانال‌های دیجیتال،موتورهای جستجو مثل وب سایت و…… ،شبکه‌های اجتماعی ، ایمیل ، SMS تبلیغات هدفمند و سایر روش‌ها استفاده می‌کنند تا از این طریق، با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند.

اهمیت دیجیتال مارکتینگ چیست؟
در این روش بازاریابی شما می توانید مخاطبین هدف خود را تبدیل به مشتریانی بکنید که قصد خرید از محصولات شمارا دارند. و دلیل مهم دیگری که بازاریابی دیجیتالی را برتر از بازاریابی سنتی میکند صرف هزینه بسیارکم آن است.

تعریف کسب کار از دیجیتال مارکتینگ به زبان عامیانه چیست؟
بستر دیجیتال مارکتینگ به استفاده از تاکتیک ها و شبکه های مجازی و کانال های دیجیتالی برای ارتباط با ماخاطبین خود یا مشتریان که بیشتر وقت ها خود را در بستر شبکه های مجازی می گذرانند تعریف می شود.

01

کسب کار های دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ به استفاده از تاکتیک‌ها و شبکه های مجازی وکانال‌های دیجیتالی متعدد برای ارتباط با مخاطبین که بیشتر وقت ها خود را از جایگاه آنلاین می‌گذرانند، تعریف می‌کنند. از خود وب‌سایت ها معروف گرفته تا تمام بستر شبکه های آنلاین یک کسب و کار ، تبلیغات چاپی و دیجیتال، بازاریابی از طریق موتور های جستجو مانند ایمیل ، بروشورهای آنلاین و موارد دیگر …. روش های بسیاری برای انجام دادن وجود دارد که همه آن ها زیر حمایت دیجیتال مارکتینگ قرار می‌گیرند.

02

نقش تاثیر گذار دیجیتال مارکتینگ در سازمان ها چیست؟

بازاریابی های قدیم یا سنتی معمولا به این صورت بود که تبلیغات به صورت ارتباط های تلفنی با مشتریان ، یا به حالت چاپی مثل کارت ویزیت ، برشور و…. ، یا هم به صورت فیزیکی و حضوری انجام می شود، اما از زمانی که بازاریابی دیجیتال کاملا به صورت آنلاین و الکترونیکی انجام می شود. سازمان ها و شرکت های برای بازاریابی محصولات خدمات خود امکانات بسیار بیشتری برای راحتی مخاطبین خود از جمله در شبکه اجتماعی ، ایمیل ، ویدیو ، موتور های جستجو در اخیار شان قرار می دهند.

03

انواع شبکه های دیجیتال مارکتینگ

بهینه ساز های موترو جستجو(SEO)
محتوای حمایت شده یا دارای اسپانسر
فیلیت مارکتینگ
اتوماسیون بازاریابی و فروش
بازاریابی محتوا (Content marketing)
بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی(social Marketing)
ایمیل مارکتینگ
بازاریابی آنلاین

04

بهینه سازی موتور های جستجو (SEO)

کل آنچه که شما باید درباره seo بدانید. سئو یا همان بهینه سازی موتورجستجو گری مانند گوگل، یاهو، و … انجام می‌شود برای تراز بندی (رتبه بندی) بالاتر در از وب سایت های رغیب و نتایج آن در google است و در میزان بازدید مخاطبین هدف از وب‌سایت شما افزایش می‌یابد. شبکه ‌هایی که در بسترسئو بهره‌مند می‌شوند عبارت انداز وبلاگ‌ها، وب‌سایت‌ها می‌شوند.

انواع سئو ها به سه روش هستند
سئو تکنیکال، سئو داخلی، سئو خارجی

 

انواع سئو ها به سه روش هستند
سئو تکنیکال، سئو داخلی، سئو خارجی

1-سئو تکنیکال(Technical SEO) یا فنی

این نوع سئو بر روی لایه های دونی وب‌سایت شما و نحوه کدگذاری صفحه اول تا آخر سایت شما متمرکز می شود. کار های آن عبارت انداز داده‌های ساختار یافته وفشرده سازی تصاویر و بهینه سازی فایل CSS تمامی اشکالات فنی هستند که می‌توانند سرعت بارگذاری وب‌سایت شما را افزایش دهند که فاکتر بسیار مهمی در تراز بندی وب سایت شما می باشد.

2- سئو داخلی (Internal SEO)
*در این روش تمرکذ اصلی بر روی تمام موضوعات از جمله علاوه بر پیوندهای موجود در صفحه اصلی، منو، فید پست و غیره، می توانید پیوندهایی را نیز در محتوای خود اضافه کنید. سایت در تمامی صفحات که یک وب سایت دارد انجام می‌شود. با تحقیقات بر روی گذرواژه مهم کلیدی و میزان جستجوی آن ها، می‌توانید به سؤالات مخاطبین هدف پاسخ دهید و در صفحه نتایج جستجوگران (SERP)، تراز بالاتری به شما خواهد داد.

3- سئو خارجی (External SEO)
*سئو خارجی نام فرآیندی است که بر روی کلیه موضوعات مخصوصا متن ها فعالیت دارد که به سایت امکان نمایش بیشتر در موتور جستجو را در حین انجام، عملکرد سئو می دهد. سئوی خارجی همانطور که از نام آن پیداست فرآیندی است که شامل مداخلات خارجی در وب سایت می شود. به لطف این مداخلات، شناسایی وب سایت در متور های جستوجو را آسان تر کرده است. طراحان وب سایت برای اطمینان به سازش با سئو باید از دستور کار آگاه باشد. شبکه های اجتماعی مکان ‌هایی هستند که سنبل ‌های در آن ظاهر می‌شوند و با همان سرعت از بین می روند. باید با این سرعت پیش برود، از نوآوری ها آگاه باشد و این نوآوری ها را در وب سایت خودتان اعمال کند.

سایت هایی که در روز تاسیس میگردند

سایت های موفق

سایت هایی که از صفحه نت حذف می شوند

چرا دیجیتال مارکتینگ انقدر مهم است؟

بازاریابی آنلاین (دیجیتال) به شرکت ها کمک می‌کند نسبت به روش‌های سنتی مشتری های بیشتری را به دست آورید و مخاطبین هدف که به احتمال زیاد محصولات یا خدمات شما را خریداری می‌کنند، هدف قرار دهید. علاوه بر این، اغلب این هزینه ها نسبت به تبلیغات سنتی کم تر یا شاید ام نصف است و به شما این امکان را می‌دهد که پله های موفقیت را به صورت یکی یکی طی می کنند و بر روی اهداف خاصی خود تمرکذ می کنید و به آن می رسند.
چند مزید مهم دیجیتال مارکتینگ دارد که بازار های سنتی ندارد که دو مورد آن اشاره کنیم

مبنای مقایسه بازاریابی سنتی بازاریابی دیجیتال
تعریف این یکی از انواع بازاریابی است که از رسانه، تلویزیون یا مجله برای تبلیغ خدمات و
محصولات هر کسب و کاری استفاده می کند.
این یکی از انواع بازاریابی است که از اینترنت و رسانه های اجتماعی برای تبلیغات مشاغل استفاده می کند.
نامزدی کم نسبتا بالا
تبدیل آهسته. تدریجی فوق العاده سریع
طبیعت استاتیک پویا
بازده سرمایه گذاری اندازه گیری آسان نیست ساده برای اندازه گیری
اثربخشی گران تر
کمتر موثر است
ارزان تر موثرتر
هدف گذاری استاندارد شده سفارشی
ردیابی ممکن نیست ممکن است
رسیدن محلی جهانی
پیچاندن پس از درج آگهی امکان پذیر نیست هر کسی می تواند تغییر یا ویرایش کند
نتایج نتایج آهسته نتایج سریع و زنده
ارتباط بیشتر ارتباط یک طرفه است این یک ارتباط دو طرفه است
وقفه ها رد شدن از تبلیغات آسان نیست، زیرا آنها به کاربران محدود می شوند. اگر به آنها علاقه ای نداشته باشد، می توان به راحتی بین تبلیغات رد شد.